„Podejmowanie właściwych decyzji”
Szczegóły 2-dniowego warsztatu:
- Wiedzieć wcześniej czy lepiej? Jak mierzyć efektywność?
- Kiedy myślenie jest inwestycją z wysokim ROI?
- Co łączy strategię i podejmowanie decyzji?
- Jak budować zrozumienie problemu „krok po kroku”?
- Jaka jest rola dyskomfortu w myśleniu strategicznym?
- Co jest „na końcu” procesu myślenia?
- Kiedy proces strategiczny jest zagrożeniem dla biznesu?
- Trening wysokiej efektywności procesu decyzyjnego.
- Dwa klucze do podejmowania właściwych decyzji.
- Kiedy wynik jest lepszy niż strategiczne status quo?
Podejmuj decyzje lepiej niż najlepiej jak potrafisz
Efektywny Top-Team
Szczegóły 2-dniowego warsztatu:
- Jak zbudować top-team wokół swoich silnych stron?
- Top-team: skuteczne wdrażanie właściwych decyzji!
- Jak style myślenia w top-teamie wpływają na wyniki?
- Jak zarządzać różnorodnością profili menedżerów?
- Czy praca w zespole poprawia jakość decyzji?
- Dlaczego w VUCA spada rola Twojego doświadczenia?
- Mapa dynamiki procesu decyzyjnego top-teamu.
- Jak budować top-team w organizacji?
- Jak zapewnić wysoką efektywność top-teamu?
- Jak przewidzieć efekt decyzji przed podjęciem decyzji?
Zbuduj top-team wokół swoich silnych stron!
Czy proces decyzyjny = podejmowanie decyzji?
Zapewne proces decyzyjny kojarzy Ci się głównie z samym podjęciem decyzji. Jest to jednak zbyt duży skrót myślowy, ponieważ proces decyzyjny to raczej sposób myślenia menedżera,
a nie finalny efekt myślenia, czyli decyzja.
Menedżer podejmuje decyzje na podstawie posiadanych umiejętności, doświadczeń, wiedzy i naturalnych predyspozycji do podejmowania decyzji. Te predyspozycje nazywamy sposobem myślenia lub profilem menedżera.
Architects of Value jest liderem budowania efektywnych zespołów, ponieważ odkryliśmy i zmierzyliśmy to, że na jakość decyzji największy wpływ mają indywidualne predyspozycje menedżera oraz jakość synergii w myśleniu zespołu.
Sposób myślenia jest swoistą syntezą umiejętności przyszłości (m.in. uczenia się, rozwiązywania złożonych problemów, wyciągania wniosków i myślenia krytycznego w #VUCA).
Jako eksperci, autorzy know-how i praktycy rekomendujemy osobom, których decyzje wpływają na wyniki firmy udział w warsztatach, które wprowadzają kadrę zarządzającą do zarządzania skutecznością i efektywnością procesu decyzyjnego. Naucz się wykorzystywać swoje silne strony, ogranicz ryzyko, podejmuj i wdrażaj lepsze decyzje.
Co wyróżnia liderów strategii?
Aby przetrwać na rynku w czasie kryzysu, firmy myślące taktycznie skupiają się na efektywności. Natomiast firmy myślące strategicznie robią odwrotnie – inwestują w efektywność na przyszłość, tworząc przewagę konkurencyjną w okresie stabilności oraz planowanych wzrostów. Tylko w które zasoby warto inwestować?
Fundamentem zbudowania efektywnej organizacji oraz wzrostu zysku jest samoświadomość silnych stron w procesie decyzyjnym zwłaszcza kadry zarządzającej!
Z naszej praktyki wynika, że limit dla efektywności strategicznej procesu decyzyjnego całej firmy stanowi najczęściej właśnie proces decyzyjny kadry zarządzającej. Inwestując w ten obszar, podnosimy pułap, do którego może „doskoczyć” cała organizacja. Tak pracowaliśmy z liderami w branży dystrybucji, usług oraz medycznej.
Jeśli patrzymy na to, co najbardziej przekłada się na wzrost wyników firmy z perspektywy inwestycji w kadrę zarządzającą, to kluczowe są dwa obszary: (1) zbudowanie efektywnych top-teamów oraz (2) umiejętność podejmowania właściwych decyzji przez kluczową kadrę zarządzającą oraz osoby z talentem strategicznym.